Sport, główny bohater widowni telewizyjnej

Dlaczego ludzie płacą za oglądanie sportu w telewizji?
Dlaczego ludzie płacą za oglądanie sportu w telewizji?
Styczeń 3, 2020
Bitwa o widzów programów sportowych powraca
Bitwa o widzów programów sportowych powraca
Styczeń 3, 2020
Show all
Sport, główny bohater widowni telewizyjnej

Amerykańskie kanały telewizyjne i usługi streamingowe są świadome zmiany preferencji widzów i znaczenia dostarczania sportów na żywo.

Kto najczęściej ogląda kanały sportowe?Kto najczęściej ogląda kanały sportowe?

Kiedy Disney przedstawił swoją ofertę cyfrową w zeszłym miesiącu, Disney+, oznaczało to pierwsze zarówno przed konkurencyjnymi kanałami strumieniowymi i usługami. Największa na świecie tradycyjna firma medialna, która zademonstrowała swoją dominację w branży filmowej dzięki filmom takim jak Gwiezdne Wojny, ogłosiła, że wiele jej hitów będzie dostępnych od zera, gdy uruchomi swoją usługę.

To powiedziawszy,nie są to wielkie hity, które zostały zapakowane w miliardy dolarów, ani nowo zakupione treści 21st Century Fox, które wywołały radość analityków, ale perspektywa, że wszystkie te treści zostaną włączone do ESPN+, usługi sportowej Disneya. Łatwo jest poznać motywy, jeśli myślisz o zmianie preferencji odbiorców. W 2011 roku najpopularniejsze programy na kanałach w USA, z wyjątkiem finału National Football League. były to seriale telewizyjne i Wydarzenia sportowe. Spośród stu najpopularniejszych programów w telewizji 50% to niesportowe wydarzenia.

Ale gusta publiczności się zmieniły. W ubiegłym roku Wydarzenia sportowe stanowiły ponad 90% programów transmitowanych na żywo. Analitycy z firmy konsultingowej MoffettNathanson uważają, że łatwiej jest złapać dużą liczbę widzów jednym uderzeniem, jeśli transmitujesz mecze na żywo niż zaplanowane oryginalne treści. Disney ostrzegł już, że w tym roku będzie transmitować około 24 000 wydarzeń NA ŻYWO za pośrednictwem ESPN+, od najlepszych meczów bokserskich do meczów baseballowych po turniej tenisowy US Open. Jego rywal, Amazon, będzie również oferował mecze tenisowe ATP i National Football League. W tym miesiącu sieć CBS Sports będzie transmitować mecze koszykówki kobiet WNBA.

Rozrywka przegrywa ze sportem

Reklamodawcy są świadomi korzyści płynących z uważnej publiczności. Firmy w tym sektorze mogą zainwestować ponad 5 milionów dolarów w 30-sekundowe ogłoszenie Super Bowl. Ponadto, dzięki usługom internetowym Liczba serii wzrosła kilkakrotnie, choć nie wiadomo, czy to zjawisko zakończy się finałem Gry o tron. Podczas gdy wiele usług online nie oferuje reklam, analitycy MoffettNathanson przewidują przyszłość, w której usługi wideo na żądanie będą miały dwa modele: Premium bez reklam i subsydiowane przez spersonalizowane reklamy skierowane do odbiorców. Jeśli tak, sport może być najprostszą metodą ułatwienia przejścia.

W 2011 r.tylko połowa ze stu najczęściej oglądanych programów na żywo w USA odpowiadała niektórym audycjom sportowym. Inne transmisje, takie jak ceremonie wręczenia nagród czy realities, przyciągnęły miliony ludzi przed telewizorem.Na przykład transmisja z Oscara (Oscar Awards) była najpopularniejszą przestrzenią na żywo w tym roku, z 34 milionami widzów. W ubiegłym roku jednak 90% najpopularniejszych programów To Wydarzenia sportowe. Przed meczem Dziękczynienia między Redskins i Dallas Cowboys na Fox.

Komentarze są wyłączone.